Πέμπτη, Μαΐου 11, 2006

TOYOTA YARIS (06)

το 98 θυμάμαι είχε γίνει ο μεγάλος ντόρος για το νεόφερτο τότε γιαρις σε σχεδίαση του Έλληνα Σωτήρη Κωβου..... ο ειδικός τύπος είχε δώσει τότε τα εύσημα στην μαμά τογιοτα και φυσικά του χάρισε και τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς........θυμάμαι χαρακτηριστικά οι 4τροχοι γράψανε : ο βασιλιάς απεθανε (Στάρλετ) , Ζήτω ο βασιλιάς......
τα σχόλια ήταν ακρως κολακευτικά μιας και από όποια μεριά και να το έβλεπες ήταν ένα εξαιρετικό σύνολο...... πολύ καλός κινητήρας , ζωντανό τιμόνι , καλά φρένα , καλή αεροδυναμική , οικονομικό, άπλετοι χώροι για τα μικροαντικείμενα, και πολύ καλοί χώροι για του επιβάτες.......στα μειον??? η μέτρια επαναφορά του τιμονιού , η ξερή αντίδραση της ανάρτησης που δεν το έκανε και τόσο άνετο στις ανωμαλίες των δρόμων μας , και ο θόρυβος από το κινητήρα στα πολλά...... τα χρόνια πέρασαν , το αναμενόμενο facelift έγινε , μερικά προβληματάκια διορθωθήκαν , το μοντέλο ωρίμασε αλλά κρατούσε αυτή την σταθερή αξία αναλίωτη στο χρόνο και ήταν σταθερά μία από τις κορυφαίες επιλογές στην μικρή κατηγορία.....
Ώσπου η μαμά τογιότα αποφάσισε φέτος να παρουσιάσει τον αντικαταστάτη του.
Το γιαρις φορούσε τον καινούργιο 1,000 τρικύλινδρο κινητήρα που φοράει και το αδερφάκι AYGO… ο εξοπλισμός πρέπει να ήταν ο πλούσιος μιας και δεν του έλειπε τίποτε απολύτως… ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά , φουτζίτσου , ηλεκτρικοί καθρέφτες, ράδιοCD, ωραίο ύφασμα στα καθίσματα , χειριστήρια στο τιμόνι, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας. Για το εσωτερικό τι να σχολιάσει κανείς?? Απλά τέλειο , τα πλαστικά μπορεί να είναι σχετικά σκληρά αλλά δεν παύει να είναι ποιοτικά και να μην έχουν διαβαθμίσεις σε όλο το ταμπλό όπως συνηθίζετε τώρα τελευταία. Τα χειριστήρια για τα τζάμια και τα φώτα είναι απλά κορυφαία σε αίσθηση σε σημείο που να νομίζει ότι οδηγείς αβένσις. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται πολλαπλά με μεγάλο εύρος ρύθμισης , αν και η πλάτη είναι σκαλωτή (γιατί???) το τιμόνι ρυθμίζεται και αυτό με τη σειρά του μέσα έξω και πάνω κάτω… τελικά όμως όπως ήταν αναμενόμενο κάθεσαι ψηλά (κλασικά πράγματα) αλλά στην τελική δεν νιώθεις αυτή την ανασφάλεια όπως στο παλιό γιάρις μιας και βελτιώθηκε κιόλας και η πλευρική στήριξη…
Ο πίνακας οργάνων μεγάλωσε και έγινε επιτέλους ευανάγνωστος (αν και πάλι λείπει ο δείκτης θερμοκρασίας του νερού αλλά who cares??). Δεν πρέπει να ξεχάσω να αναφέρω φυσικά και τις άπειρες θέσεις για μικροαντικείμενα (αν και θα μπορούσαν να ήταν λιιιιιγο μεγαλύτερες)
Βάζουμε μπρος και ζωντανεύει ο μινιόν κινητήρας (παρένθεση , πρέπει πλέον να πατήσεις ΚΑΙ συμπλέκτη). Φεύγουμε και πάμε να πιάσουμε τις στροφές του τριλόφου (για όποιον γνωρίζει)…
Παίρνω τον δρόμο της περαίας και πατάω γκάζι να ανεβάσω χιλιόμετρα… χχχμμμ κάπου εδώ έρχεται μια παραφωνία . ο κινητήρας ακούγεται αρκετά έως πολύ όταν πατάς το γκάζι και πιέζεις… τα πράγματα όμως αλλάζουν παντελώς όταν το αφήσεις… κατευθείαν επέρχεται μια ηρεμία μέσα στην καμπίνα ξεχνάς ότι υπάρχει μηχανή… οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι και η σταθερότητα του αμαξώματος υποδειγματική. Η ποιότητα κύλισης έχει αναβαθμιστεί σε υπερθετικό βαθμό , όπως και η άνεση της ανάρτησης την οποία μπορεί να μην την χαρακτήριζα άριστη , αλλά πολύ καλή… την λέξη ξερή αντίδραση απλά ξεχάστε την…Α να μην ξεχάσω ότι η ορατότητα είναι απλά κορυφαία προς όλες τις κατευθύνσεις. Με άλλα λόγια , πλέον μπορείς να κάνεις και ένα μακρινό ταξίδι χωρίς να νιώθεις κούραση…
Φρένα, κορυφαία σε απόδοση , απίστευτο ABS (ενεργοποιείτε ΜΟΝΟ σε πραγματικά ακραίες περιπτώσεις) , αλλά την καλή εικόνα την χαλάει η αίσθηση τους. Η διαδρομή του πεντάλ είναι σχετικά μικρή , χωρίς νεκρική διαδρομή αλλά με κάπως σπογγώδης αίσθηση ( η οποία ίσως και να σε ξενίσει στην πρώτη επαφή).
Τιμόνι, ή αλλιώς : Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ. Τολμώ να πω ότι είναι το ΚΑΛΥΤΕΡΟ ηλεκτρικό τιμόνι που έχω ποτέ συναντήσει σε αυτοκίνητο. Εκπληκτικό από ΟΛΕΣ τις απόψεις σε σημείο που να λες από μέσα σου : επιτέλους ένα τιμόνι που πραγματικά δείχνει τον δρόμο και βάζει τα γυαλιά σε όλους του κατασκευαστές… όσο πρέπει ελαφρύ στα λίγα χιλιόμετρα , και όσο πρέπει βαρύ όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν… αμεσότατο και όσο πρέπει σαφές για την κατηγορία. Και το καλύτερο από όλα ??? ΝΑΙ διαθέτει και αρκετά καλή αίσθηση… συνοπτικά είναι το καλύτερο και με διαφορά τιμόνι στην μικρή κατηγορία μετά από αυτό του φιέστα (το οποίο είναι απλά respect).
Επιλογέας ταχυτήτων : ΑΡΙΣΤΟΣ , τίποτε παραπάνω , τίποτε λιγότερο, τα λόγια απλά είναι περιττά.
Ο γαμώτο, πιάσαμε την κουβέντα και παραλίγο να χάσουμε την στροφή για τρίλοφο. Μετά από έντονο σκίσιμο με σπασμένες δεύτερες και πετάγματα από στροφή σε στροφή αυτό που βγαίνει από χείλη μου είναι : πολύ ωραίο. Εντάξει , δεν είναι φιέστα (respect) αλλά είναι αρκετά κοντά. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα (για υποστροφή ισχύος ούτε λόγος) και η υποστροφή έρχεται με πολλά χιλιόμετρα και με ομαλό τρόπο. Γενικώς είναι ένα αυτοκίνητο που σε εμπνέει να τρέξεις και να το σκίσεις (στην κυριολεξία), το πλαίσιο είναι στιβαρό και δεν πολυχαμπαριάζει και η πίσω ανάρτηση τείνει να ελαφραίνει στο άφημα… (τίποτε το ανησυχητικό πάντως).
Το μόνο που μπορώ να πω σαν επίλογο είναι ότι έμεινα πραγματικά έκπληκτος με το γιαρακι και φυσικά ΝΑΙ μπορεί να είναι λίγο ακριβό αλλά τα αξίζει τα χρήματα του. Μπράβο στην τογιότα που κράτησε την σωστή συνταγή και δούλεψε πάνω σε αυτή ,βελτιώνοντας την…

Free Hit Counters
Site Counter