Πέμπτη, Μαΐου 11, 2006

LEXUS IS 250

LEXUS IS 250

Πριν από 7 χρόνια περίπου, η LEXUS αφού είχε κατακτήσει την αμερικάνικη αγορά αποφάσισε να εισχωρήσει για τα καλά και στην ευρωπαϊκή. Τα ‘μεγάλα’ μοντέλα της , σειρά GS και σειρά LS, ναι μεν μπορεί να ήταν εξαιρετικά σαν αυτοκίνητα αλλά από την στιγμή που υπάρχει το γερμανικό τρίπτυχο Mercedes - BMW - Audi , το μέλλον κάθε άλλης εταιρίας μάλλον είναι δυσοίωνο προς την πολυτελή μεριά της αυτοκίνησης. Για αυτό και πονηρά σκεπτόμενη η μαμά Toyota επέκτεινε τα πλοκάμια της και στην κατηγορία των sport small executive cars. Αρωγός σε αυτή την προσπάθεια αποτέλεσε η σειρά IS.

Η συνολική προσπάθεια ήταν πολύ καλή και προσεγμένη. Δίλιτρος – εξακύλινδρος κινητήρας, διπλά ψαλίδια παντού, πίσω κίνηση και με μπλοκέ διαφορικό τόρσεν στην έκδοση με τον κομπρέσσορα. Με άλλα λόγια, ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που μπορούσε να μιλήσει στην καρδιά αυτού που ήθελε να συνδυάσει τη χλιδή/πολυτέλεια με τον σπορ χαρακτήρα. Το μόνο μεμπτό σημείο ήταν η υψηλή τιμή και γενικώς μια προκατάληψη ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά. Παρόλα αυτά η LEXUS δεν το έβαλε κάτω και φέτος παρουσίασε το καινούργιο της μοντέλο έχοντας σαν προσωνύμιο πλέον το 250 (2,500 cc ο κινητήρας) δείχνοντας ότι στοχεύει λίγο παραπάνω αυτή τη φορά.

Το IS 200 είχε από μόνο του μία δική του προσωπικότητα. Ένα ξεχωριστό σχήμα όπου και με τα διαφανή κρύσταλλα στα πίσω φωτιστικά σώματα (που έγιναν και της μόδας) μαγνήτιζε τα βλέμματα στο πέρασμα του. Στο νέο μοντέλο , οι σχεδιαστές υπερέβαλαν εαυτόν και δημιούργησαν ένα από τα πιο όμορφα/στιλάτα αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά. Από όποια μεριά και να κοιτάξεις, το αμάξωμα σου εκπέμπει μια φινέτσα σε σημείο που να λες από μέσα σου : «οι ιάπωνες συναγωνίζονται τους ιταλούς και ίσως τελικά να τους πέταξαν και το γάντι…». Το σφηνοειδές μπροστινό μέρος έρχεται να ‘φουσκώσει’ πηγαίνοντας προς τα πίσω και να καταλήξει τελικά στα σχιστομάτικα οπίσθια(τεχνολογίας LED) δένοντας τα με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Είναι ένα αυτοκίνητο που σίγουρα ξεχωρίζει μέσα σε άχρωμο πληθυσμό από συνηθισμένα , χοντροκομμένα, απρόσωπα, κακόγουστα, βαρετά τετράτροχα. Ένας πανέμορφος κύκνος μέσα σε μία ομάδα από αγριόπαπιες. Ένα ρουμπίνι μέσα σε τόνους από βράχους. Μια παπαρούνα μέσα σε ένα λιβάδι από γαϊδουράγκαθα.

Το θέμα είναι ότι αυτή η κομψότητα συνεχίζεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου που ανοίγοντας τη βαριά πόρτα, μπαίνεις σε ένα χώρο όπου όλα είναι σωστά μελετημένα. Alles in ordnung το λένε οι Γερμανοί. Ο διάκοσμος είναι σχεδιασμένος με αρκετές δόσεις φινέτσας και έχοντας σαν κύριο μέλημα την απόλυτη εργονομία σε ένα κόσμο όπου θέλοντας και μη κυριαρχούν τα κουμπάκια. Η ποιότητα των πλαστικών αγγίζει και γιατί όχι ακουμπάει το τέλειο, το φινίρισμα χαρακτηρίζεται ως εξωπραγματικό, η αντίθεση του μπεζ δέρματος / πλαστικών με το σκουρόχρωμο πλαστικό κόβει την μονοτονία δίνοντας ένα πιο ευχάριστο στο μάτι περιβάλλον και οι μικρές δόσεις ξύλου μπροστά από το υποβραχιόνιο δίνουν τον τόνο της πολυτέλειας. Εκείνο φυσικά που κλέβει την παράσταση είναι η Ηλεκτροχρωματική Οθόνη Πολλαπλών Πληροφοριών (EMV). Πρόκειται για μια έγχρωμη οθόνη αφής LCD (υγρών κρυστάλλων) στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να κάνει τις απαραίτητες ρυθμίσεις για τον κλιματισμό, το ραδιόφωνο, το τηλέφωνο, να δει τις πιέσεις των ελαστικών, χρονικό των service, να το χρησιμοποιήσει σαν destinator σε κάποια χώρα του εξωτερικού μιας και στην Ελλάδα ακόμη μια τέτοια τεχνολογία δεν υφίσταται (που θα πάει , θα πάρουμε και εμείς μπρος με μία χρονοκαθυστέρηση κάποιων ετών, για να μην πω δεκαετιών). Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με την κάμερα οπισθοπορείας για ασφαλής παρκαρίσματα, καθώς επίσης και σαν μέσω διασκέδασης μέσου του συγκλονιστικού 6δισκου ηχοσυστήματος Mark Levinson (με τα 14 ηχεία ειδικά σχεδιασμένα για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο) για την προβολή μιας ταινίας DVD (πάνω από 30 km/h σταματάει αυτόματα για την ασφάλεια των επιβατών) ή για την ακρόαση ενός audio CD ή Mp3. Και για να γκρινιάξουμε και λίγο, το μόνο που ίσως χαλάει την εικόνα του εσωτερικού είναι το ψηφιακό ρολόι , το οποίο θα μπορούσε να ήταν πιο φινετσάτο και όχι τόσο παλιομοδίτικο.

Αν και το 250 μεγάλωσε σε διαστάσεις σε σχέση με τον πρόγονο του, κατά όλες τις διαστάσεις, δεν μεγάλωσαν και ανάλογα οι εσωτερικοί χώροι. Το μεταξόνιο μπορεί να αυξήθηκε κατά 60 χιλ. αλλά και πάλι δεν παύει οι πίσω επιβάτες να είναι αυστηρά δύο (λόγο και του μεγάλου κεντρικού τούνελ). Συν της άλλης το άνοιγμα των πίσω πορτών είναι σχετικά μικρό και ίσως μια δυσφορία θα νιώσουν τα άτομα με αναστήματα πάνω από 1,80… κάτι ανάλογο επικρατεί και στο χώρο αποσκευών όπου με 378 μόλις λίτρα μάλλον κρίνεται οριακός έως λίγος (ρεζέρβα ανάγκης).

Τα πράγμα είναι λίγο καλύτερα για τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων, οι οποίοι κάθονται ανετότατα στις δερμάτινες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες, θερμαινόμενες και με σύστημα εξαερισμού πολυθρόνες. Τα πάντα ρυθμίζονται με κουμπάκια από το κάθισμα κατά όλες τις έννοιες μέχρι και το τιμόνι. Φυσικά υπάρχουν και τρεις διαθέσιμες μνήμες για παραπάνω από ένα οδηγό. Τέλος να τονίσουμε το σύστημα της LEXUS που συναντάμε και στα μεγαλύτερα μοντέλα της , το οποίο από την στιγμή που σβήνεις τον κινητήρα και είσαι έτοιμος να βγεις , σηκώνει και μαζεύει λίγο προς τα μέσα το τιμόνι για ευκολότερη έξοδο.

Με τόσες ρυθμίσεις αναμένεις να έχεις και μία ανάλογη θέση οδήγησης. Το κάθισμα κατεβαίνει αρκετά χαμηλά και το τιμόνι έρχεται εκεί που ακριβώς θέλεις, και τελικά σε προδιαθέτει για το τι θα επακολουθήσει στη συνέχεια. Και έρχεται η στιγμή που συναντάμε το starter button. Το κλειδί αρκεί να βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο και με ένα πάτημα αναστήνεται το κινητήριο σύνολο. Πρόκειται για έναν 6κύλινδρο κινητήρα των 2,500 κυβικών εκατοστών με ισχύ 208 αλόγων και 25,2 κιλών ροπής. Το αξιοσημείωτο είναι ότι η σχέση συμπίεσης είναι εκτοξευμένη στο 12:1… να σημειώσουμε εδώ ότι διαθέτει το σύστημα Διπλού Συνεχόμενου μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (dual VVT-i). Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα που ρυθμίζει την ποσότητα του αέρα που χρειάζεται ο κινητήρας ανάλογα με τις συνθήκες, όποιες κι αν είναι αυτές. Κάτι τέτοιο όχι μόνο βελτιώνει την ανταπόκριση του κινητήρα, αλλά εξοικονομεί καύσιμα ενώ ταυτόχρονα μειώνει την εκπομπή ρύπων. Κάπου εδώ έρχεται η στιγμή ο οδηγός να επιλέξει στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου το γράμμα D ή S. Όπου D εννοούμε φυσικά για το κλασσικό αυτόματο κιβώτιο και όπου S για την σειριακή λειτουργία του κουνώντας τον επιλογέα κατά τον διαμήκη άξονα ή χρησιμοποιώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι. Σε αυτό το σημείο να θέσουμε την παραφωνία μας για το χειρόφρενο που στην ουσία είναι ποδόφρενο (σαν της Mercedes) και συμπλέκει και αποσυμπλέκει απλά πατώντας το. Δεν θα λέγαμε όχι για ένα κουμπάκι στα αριστερά μας που να κάνει την αντίστοιχη δουλεία αυτόματα…

Στο δρόμο το IS 250 αποτελεί ένα από τα πιο αγχοαπωθητικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην αγορά. Πρώτα από όλα σε θέμα ασφαλείας, 11 αερόσακοι (με του οδηγού και συνοδηγού να φουσκώνουν αναλογικά με την δύναμη της πρόσκρουσης) είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμοι να ανοίξουν, το τιμόνι αυτόματα σπάει και μπαίνει προς τα μέσα, τα προσκέφαλα με το σύστημα μείωσης τραυματισμών του αυχένα (WIL) ομαλοποιεί την κίνηση του κεφαλιού , καθώς επίσης και η μελετημένη δομή του αμαξώματος είναι έτοιμα να ομαλοποιήσουν όσο το δυνατόν μία πιθανή σύγκρουση. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ABS, BAS, TRC, EBD, VSC, EPS και εν τέλει το VDIM (σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης δυναμικών συστημάτων) σκέφτονται για τον οδηγό , πριν από αυτόν για το πώς θα κρατήσουν στην επιθυμητή πορεία το αμάξωμα.

Στη θέση D λοιπόν και φύγαμε. Μένεις έκπληκτος με την ομαλότητα του κινητήρα. Η ροπή παραμένει σταθερή από τις 2,000 στροφές μέχρι και των κόφτη. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν αγόγγυστα και το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει ομαλότατα ταχύτητες λίγο πριν τον κόφτη… ώσπου φτάνεις στην επιθυμητή ταχύτητα , ρυθμίζεις το cruise control και απολαμβάνεις ένα ταξίδι πολλών αστέρων. Η LEXUS έχει αναγάγει την ησυχία σε επιστήμη. Ο 6κύλινδρος κινητήρας παράγει ελάχιστους έως μηδαμινούς κραδασμούς, ο προσεγμένος αεροδυναμικός συντελεστής έχει οριοθετηθεί στο 0,27, τα επίπεδα πλαίσια στο κάτω μέρος του αμαξώματος αναλαμβάνουν την ροή του αέρα να γίνεται όσο πιο ομαλή γίνεται, η ηχομόνωση παίρνει απλά άριστα και το εκπληκτικό για ακόμη μία φορά ηχοσύστημα υποσκιάζει τους ελάχιστους θορύβους των καθρεφτών αφού το αυτοκίνητο έχει περάσει τα 140 km/h.

Φυσικά όλα αυτά έχουν και το αντίκτυπο τους ως προς το βάρος του αμαξώματος, το οποίο ξεπερνάει τα 1,600 κιλά. Αυτός είναι και ο λόγος όπου παρά τον εξαιρετικό κινητήρα το αυτοκίνητο κινείται απλά σβέλτα. Παρόλα αυτά όμως οι μάζες είναι σωστά διαμοιρασμένες με αναλογία 53% / 47% ,μπρος πίσω αντίστοιχα. Αυτό σε συνδυασμό με τα διπλά ψαλίδια στον μπροστινό άξονα και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω προδιαθέτουν για το κάτι το παραπάνω και πέρα από τον αυτοκινητόδρομο όπου το αυτοκίνητο πραγματικά λάμπει λόγω της συγκλονιστικής ποιότητας κύλισης του, πάρα την χρήση σκληρών και χαμηλοπρόφιλων ελαστικών. Το επίπεδο στριψίματος ας το πούμε δεν φτάνει στο κορυφαίο μιας 3αρας BMW μιας και δεν έχεις την συμμετοχή που θα ήθελες τόσο από το τιμόνι, το οποίο έχει αρκετές δόσεις πληροφορίας και αμεσότητα, όσο και από το αμάξωμα , το οποίο δείχνει κάπως αποστειρωμένο σε αίσθηση και χάνει σε ρυθμισιμότητα ελέω του μη απενεργοποιημένου σύστημα έλεγχου της ευστάθειας. Τέλος τα φρένα είναι ισχυρά και με καλή αίσθηση κάτω από όλες τις συνθήκες.

"Όλοι εμείς εδώ στην Lexus, αναζητάμε την τελειότητα. Είμαστε παθιασμένοι με το να δίνουμε προσοχή στη λεπτομέρεια. Τα πάντα πρέπει να λειτουργούν μαζί τέλεια." Τάδε έφη ο αρχιμηχανικός της LEXUS , Suguya Fukusato

Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο παρά να συμφωνήσουμε. Το IS 250 αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα small executive cars με μικρές δόσεις σπορ χαρακτήρα. Είναι ένα αυτοκίνητο όπου ο τυχερός ιδιοκτήτης του θα χαίρεται να ζει μέσα και θα απολαμβάνει κάθε στιγμή του ταξιδιού του. Φυσικά τα 6 χρυσά χρόνια εγγύησης της μαμάς TOYOTA δεν γίνεται να περάσουν απαρατήρητα , καθώς επίσης και η απόκτηση ενός ξεχωριστού ονόματος αυτοκινήτου πέρα από τα συνηθισμένα γερμανικά… το τίμημα είναι λίγο τσουχτερό αλλά όχι απαγορευτικό για αυτό που πραγματικά αγοράζει κανείς. Αρχική τιμή 41,000 ευρώ και φτάνει αναλόγως εξοπλισμού τα 60,000 ευρώ. Όσοι πιστοί, διαμορφώστε το όπως ακριβώς εσείς θέλετε, αναμείνατε τους 4 μήνες παράδοσης (ερχόμενο από Ιαπωνία με ότι αυτό συνεπάγεται) και ζήστε στον κόσμο της LEXUS. Η επιλογή είναι δική σας…


Free Hit Counters
Site Counter