Πέμπτη, Μαΐου 11, 2006

FIAT GRANDE PUNTO

ναι φτάσαμε αισίως στην τρίτη γενιά punto,ναι το grande punto είναι όμορφο, ναι μοιάζει με την μαζερατι 3200 GT/4200GT (βλάκες Αμερικάνοι),ναι έχει χαρακτήρα, ναι είναι μεγαλύτερο , ναι ο τζουρτζετο έδωσε αφιλοκερδώς το σχεδιασμό στη μαμά Φίατ (τυχαίο??).

τεσπα , για να μην λέμε πολλές φαμφάρες μιας και ο υπογράφων δεν ενδιαφέρετε και πολύ για τα εξωτερικά , ας μπούμε στην ουσία....

τα βασικά , θέση οδήγησης : όσο και αν φαίνεται παράξενο έχω καιρό να νιώσω έτσι σε μικρό αυτοκίνητο..... και τι εννοώ με αυτό....η συνολική διαμόρφωση της θέσης οδήγησης (σύμφωνα πάντα με τα δικά μου μέτρα και σταθμά) μου έφερε κάτι από αγωνιστικό , δηλαδή το τιμόνι στο σωστό υψος και στη σωστή απόσταση από τα χέρια και τα πόδια αρκετά πιο χαμηλά και μακριά από το ταμπλο......φυσικά για να έδενε το γλυκό , θέλαμε ένα κλικ πιο χαμηλή θέση οδήγησης (ΟΧΙ ότι είναι ψηλή ,κάθε άλλο, απλά για τα δικά μου προσωπικά γούστα) , καλύτερο κάθισμα, λίγο πιο άνετο με καλύτερο ύφασμα και λίγο πιο bucketοηδες.......

επιλογέας : μέτριος, μακριές διαδρομές , χαλαρή αίσθηση , και μέτρια αφή..... όχι κάτι το ουαου, τυπικός fiat.....

διάκοσμος : ευχάριστος , σκληρά και μέτρια ποιότητας πλαστικά , φαίνονται για καλή συναρμογή αλλά ο καιρός θα δείξει, μηδενικοί τριγμοί ,οι διακόπτες των τζαμιών είναι μακριά από το χέρι σου , όπως επίσης και τα χειριστήρια τα Φώτα/τζάμια τα οποία έχουν μια απλή και μάλλον φθηνή αίσθηση (κρίμα μιας και του μουλτιπλα είναι εξαιρετικοί). πολύ καλή ορατότητα παντού με μεγάλου ατού τους εξωτερικούς καθρέφτες, εργονομία αρκετά καλή , πίνακας οργάνων ακρως ευανάγνωστος.......τέλος εντυπωσιακό το κλείσιμο της πόρτας.....

στο ζουμί : να ξεκινήσω από δυο μικρές παραφωνίες , η μια είναι η μεγάλη διαδρομή του συμπλέκτη (άσχετα αν είναι ομαλότατος και ελαφρύς) και δεύτερον το γκάζι αν και είναι μεγάλο και άνετο το πεντάλ του δεν μπορείς να το κουνήσεις με στερεή την φτέρνα σου......(ξέρω ότι ακούγεται κάπως αλλά δοκιμάστε το :wink: ) το πρώτο και συνάμα εντυπωσιακό (για τέτοιο αμάξι , οι ρίζες φαίνονται) είναι η κοντή κρεμαγιερα και η γρήγορη γεωμετρία που κάνει το αμάξι εξαιρετικά ευέλικτο και συν της άλλης το λες κάνε αυτό και το κάνει χωρίς να υπάρχει χρονοκαθυστερηση μιας και αναφέραμε το τιμόνι για να τελειώσουμε και με αυτό..... όπως είπαμε είναι γρήγορο , έχει καλή διάμετρο (ούτε μεγάλο αλλά ούτε και μικρό) , είναι σαφές , είναι σχετικά ελαφρύ (δεν είναι άσχημο αλλά λες από μέσα σου : λιιιιιγο πιο βαρύ να ήτανε), αλλά στην τελική μένεις με την πικρία αναρωτώμενος : γιατί να μην έχει αίσθηση???? (ξέρω , οι 4τροχοι γράψανε ότι έχει, εγώ δεν την βρήκα πάντως). σε γενικές γραμμές πάντως ικανοποιητικό.....

τα φρένα από την άλλη είναι το μεγάλο ΑΤΟΥ τον Ιταλών.....μπράβο στη μαμά Φίατ που κρατάει την πολύ καλή της παράδοση και καταφέρνει πάντα να κλέβει τις εντυπώσεις..... εξαιρετικά από όλες τις απόψεις και ειδικά από την αμεσότητα (ΜΗΔΕΝΙΚΗ νεκρική διαδρομή) , σωστή διαδρομή και φυσικά ΑΨΟΓΗ αίσθηση.....για την αποτελεσματικότητα απλά δεν το αναφέρω , βρείτε το μόνοι σας :D :D :D

όσο αναφορά για τον κινητήρα το μόνο που μπορώ είναι απλά να πω : ανεπαρκής και μάλλον πολύ λίγος ...... η ουσία του όπως είναι αναμενόμενο βρίσκεται στις χαμηλομεσεες και ψηλά μάλλον ψοφάει . το μόνο συν του για μένα είναι ότι είναι πολύ ήσυχος....(ακόμη και με μεγάλη ταχύτητα , θόρυβος από τον κινητήρα απλά δεν υφίσταται) , οπότε το συμπέρασμα είναι : ΑΝΑΜΕΙΝΑΤΕ για τον εξαιρετικό κινητήρα των 1,400 της σειράς fire που έρχεται Μάρτιο με Απρίλιο.......

τι μας έμεινε??? α , ναι ο δρόμος

στην ευθεία απλά μιλάμε για βέλος ,σταθερότατο κάτω από όλες τις συνθήκες, ήσυχο εσωτερικό, σε γενικές γραμμές άνετο χωρίς εξάρσεις από τον πίσω άξονα , το νιώθεις ελαφρύ και ρυθμισιμο αλλά με ένα μάλλον μέτριο turn in..... το αμάξι δεν πιέστηκε και πολύ οπότε δεν μπορώ να πω κάτι το παραπάνω..... (το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν υπάρχει συνολικό feedback από το πλαίσιο)
το διαταυτα τελικά ποιο είναι ......
καμία φορά με πλήρη ηρεμία κάθομαι και σκέπτομαι..... ρε γαμωτο υπάρχουν τόσες αυτοκινητοβιομηχανίες , οι οποίες κάνουν τα αδύνατα δυνατά προσπαθώντας να φτιάξουν ένα αμάξι το οποίο θα κλέψει το κάτι παραπάνω από την πίτα των πωλήσεων..... έκατσε η Φίατ και έφτιαξε το πουντο το οποίο σε γενικές γραμμές ναι είναι όντως ένα καλό αυτοκίνητο και φυσικά χαρακτηρίζεται τίμιο και value for money για αυτά που προσφέρει..... έλα όμως που κάτι του λείπει για να το κάνει τέλειο ???
από την άλλη όμως αυτό που του λείπει για να πάρει την έγκριση της τελειότητας το έχει κάποιο άλλο αμάξι που όμως και αυτό πάλι του λείπει.....και κάθεται ο καημένος ο(διαβασμένος) υποψήφιος αγοραστής να αναρωτιέται : τι να θυσιάσω????? και σαν ποπολάρος θα σκαφτόμουνα : ναι ρε γαμωτο μου άρεσε η θέση οδήγησης και την θέλω , ναι εντυπωσιάστηκα από τα φρένα , ναι ο 95αρης είναι εξαιρετικός και τον γουστάρω αλλά από την άλλη θέλω το τιμόνι , πλαίσιο , ανάρτηση του φιέστα , τα πλαστικά και τον επιλογέα του γιαρις , τα φινετσάτα όργανα του ύψιλον......

Free Hit Counters
Site Counter