Πέμπτη, Δεκεμβρίου 07, 2006

Mercedes E 200 compressor

Το αυτοκίνητό μας αποτελεί εικόνα του status μας. Ως κυριότερος εκφραστής, στα όνειρα του μέσου Έλληνα, αντικατοπτρίζεται η αυτοκινητοβιομηχανία με το αστέρι, η MercedesBenz. Μία εταιρία που στο βασικό της προφίλ είναι συνυφασμένες οι έννοιες του κύρους, άνεσης, πολυτέλειας, ασφάλειας, αξιοπιστίας. Και αυτά είναι τα χαρακτηριστικά που την κρατάνε εδώ και πολλά χρόνια στην κορυφή των πωλήσεων στην κατηγορία των executive αυτοκινήτων. Ένα από τα πιο παλιά και καταξιωμένα μοντέλα της είναι η σειρά Ε. Μία σειρά που ανά τις γενιές εξέλιξης της κατάφερε να συνδυάσει την επιβλητικότητα με την κομψότητα μέσα από ένα σκάφος τεσσάρων πορτών και κοντά πέντε μέτρων.

Οι απλές και ομαλές καμπύλες, από τα διπλά (χαρακτηριστικά πλέον) φωτιστικά του μπροστινού μέρους έως τα μεγάλα και εκφραστικά πίσω, καταφέρνουν να κρύψουν τον μεγάλο της όγκο και συνάμα να δημιουργήσουν έναν καταπληκτικό αεροδυναμικό συντελεστή της τάξεως των 0,26 Cx. Οι μεγάλες (πανέμορφες) ζάντες των 17 ιντσών, το ελαφρώς χαμηλωμένο αμάξωμα και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης ακροβολισμένες στις άκρες του πίσω μέρους προσπαθούν να αναδείξουν ένα πιο σπορτίφ πρόσωπο. Άραγε μπορούν να συνδυαστούν με την μερική αύξηση της ιπποδύναμης και να ανταποκριθούν σαν σύνολο σε πιο περίεργες ορέξεις;

Ας πάμε όμως πρώτα στον εσωτερικό διάκοσμο. Έναν χώρο όπου τα συγχαρητήρια στους μηχανικούς της Mercedes πρέπει να δίνουν και να παίρνουν. Από πού να αρχίσει και πού να τελειώσει κανείς... Το πραγματικό δέρμα (όχι κάτι φθηνές και άχαρες απομιμήσεις δερματίνης) είναι διάχυτο όπου και να γυρίσεις το βλέμμα σου, τα πλαστικά είναι αρίστης ποιότητας, το φινίρισμα και η συναρμολόγηση σε εξωπραγματικά επίπεδα, η εργονομία αξιοθαύμαστη και οι χώροι για τα μικροαντικείμενα πολυάριθμοι. Ειλικρινά είναι από τις ελάχιστες φορές που ψάχνεις να βρεις ένα ψεγάδι αλλά τίποτε δεν σε προδιαθέτει προς το αρνητικό. Για τους χώρους τί να πει κανείς; Τόσο για τους μπροστινούς όσο και για τους πίσω επιβάτες είναι πραγματικά αχανείς. Αχανής είναι και ο χώρος αποσκευών όπου με 540 λίτρα χωρητικότητα και απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα δεν αφήνει τίποτε εκτός.

Αυτή η ωραιότητα του εσωτερικού συναντιέται και μόλις το αυτοκίνητο κυλίσει στο δρόμο, εν μέρει όμως ή μάλλον κατά προτίμηση. Οι όποιες υποψίες περί sportiness εξανεμίζονται κατευθείαν. Η ανάρτηση με γόνατα mc ferson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει φτιαχτεί για έναν και μόνο σκοπό, την άνεση. Τα πάντα κυλάνε όμορφα, ήσυχα, γαλήνια. Οι όποιες ανωμαλίες των δρόμων απορροφούνται με χαρακτηριστική ευκολία χωρίς να διαταράσσουν επουδενί το άκαμπτο πλαίσιο. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε έναν υπερθετικό βαθμό και η εξαιρετική ηχομόνωση κάνουν τις όποιες μετακινήσεις, μικρές ή μεγάλες, εύκολη υπόθεση. Κλείνεις τις πόρτες, απομονώνεις τους εξωτερικούς θορύβους κλείνοντας τα παράθυρα, ρυθμίζεις τον ηλεκτρονικό τετραζωνικό κλιματισμό, φορτώνεις ένα από τα έξι δισκάκια της CDιέρας, ενεργοποιείς το cruise control με 6η ταχύτητα στα 140 km/h και απλά απολαμβάνεις ένα από τα ανετότερα ταξίδια α΄ θέσης.

Αυτή η λάμψη όμως του αυτοκινητόδρομου και της υψηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας εκλείπει καθώς οι στροφές πλησιάζουν. Το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο βοηθάει τον οδηγό να βρει την θέση της αρεσκείας του εύκολα και άνετα. Τα στοιχεία πολυθρόνας είναι εμφανή από την στιγμή που βάλεις τα αφράτα σου μόρια να στρογγυλοκαθίσουν και η πλευρική στήριξη είναι όση χρειάζεται για να συγκρατήσει το σώμα σε μικρές εγκάρσιες δυνάμεις. Το τιμόνι μπορεί (επιτέλους) να διαθέτει υδραυλική υποβοήθηση, παρόλα αυτά η αίσθηση του είναι μηδαμινή. Έως τα 20 Km/h η υποβοήθηση είναι εντονότερη για περισσότερη ευκολία στους επιτόπιους ελιγμούς, από εκεί και πάνω το βάρος έρχεται σε αρεστά επίπεδα αλλά δυστυχώς η σαφήνεια δεν είναι αυτή που περιμένεις.

Το αμάξωμα δεν είναι τόσο συμμετοχικό στην οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς και το body roll είναι αρκετό. Τα περιθώρια πρόσφυσης μπορεί να είναι μεγάλα (χάρη και στο 245 πέλμα ελαστικού με τα πολύ καλά continental) αλλά δεν υπάρχει αυτό το feedback που θα σε ωθήσει να τα αγγίξεις. Αν πιέσεις απλά θα υποστρέψει και ο έλεγχος θα είναι εύκολος. Για να υπερστρέψει θα πρέπει να το βοηθήσεις παίζοντας ελαφρώς με τις μάζες, προσοχή όμως γιατί οι τελευταίες είναι αρκετές (1,600 kg). Το πιο ενδεδειγμένο πάντως είναι να έχεις το ESP στη θέση ON και απλά να μην ανησυχείς για το τίποτε. Δεν σε προδιαθέτει για το κάτι παραπάνω, όβερ και κλείνω.

Το χειροκίνητο κιβώτιο με την σειρά του συνίσταται μόνο, και το τονίζω, για τους φανατικούς του είδους. Όλοι οι άλλοι προτιμήστε το εξαιρετικό αυτόματο. Και αυτό γιατί είναι βαρύς, ζόρικος στο κούμπωμα και έχει μεγάλες διαδρομές. Έχει όμως και ένα καλό, συνεργάζεται εξαίσια με τον κινητήρα και του αφήνει να απλωθούν όλες οι αρετές του.

Τα αλάνια λοιπόν της Mercedes κατάφεραν και μεταλαμπάδευσαν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του δίλιτρου σε έναν μικρότερο 1,800άρη αφήνοντας όμως ένα μελανό σημείο, την τραχύτητα κατά την λειτουργία. Η ιπποδύναμη βρίσκεται πλέον στα 184 καλοαναθρεμμένα άλογα και η ροπή στα 25 κιλά. Οι καμπύλες των διαγραμμάτων τους είναι πραγματικά υποδειγματικές και αυτό το νιώθεις και στο δρόμο. Δεν μένεις ποτέ ξεκρέμαστος από δύναμη με ότι ταχύτητα και αν κινείσαι, με ότι σχέση και αν έχεις επιλέξει. Οι προσπεράσεις γίνονται άνετα και η μέση ωριαία ταχύτητα απλά ανεβαίνει κατακόρυφα χωρίς να ιδρώσεις. Η τελευταία έρχεται να δαμαστεί από τα τεράστια και άκρως αποτελεσματικά φρένα. Η αίσθηση τους είναι εξαιρετική όπου συνδυάζοντας με την προοδευτικότητα και την αντοχή τους πραγματικά μένεις έκπληκτος με το πώς καταφέρνουν και κουμαντάρουν το τεράστιο βάρος.

Το φώς και η λάμψη που εκπέμπει το αστέρι της Στουτγάρδης μένει αναλλοίωτο στο χρόνο. Κάθε μοντέλο που παράγεται γίνεται όλο και καλύτερο. Οι αξίες παραμένουν σταθερές και τα όποια μειονεκτήματα σιγά σιγά εκπλήπτουν. Οι Γερμανοί γνωρίζουν καλά την τέχνη και το δείχνουν με το καλύτερο δυνατό τρόπο.

Αν τα προσφερόμενα σας καλύπτουν, αν η οικονομική σας κατάσταση σάς το επιτρέπει (προσοχή μιας και τα extra είναι αναρίθμητα και με αρκετά μηδενικά) και αν δεν σας απασχολεί η φράση <<αυτό αγοράζουν οι περισσότεροι>> τότε η επιλογή σας θα σας αποζημιώσει.










Free Hit Counters
Site Counter