Πέμπτη, Μαΐου 18, 2006

Ford Focus mk2





ξέρετε καμιά φορά είναι δύσκολο να περιγράψεις κάτι που αντικαθιστά κάτι άλλο που τόσο αγάπησες. αυτό θα προσπαθήσω να κάνω και στο παρακάτω κείμενο παρουσιάζοντας το καινούργιο φοκους και κάνοντας μια άτυπη σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο αλλά και με τον σκληρό κατά τα άλλα ανταγωνισμό.
το ραντεβού είχε κλειστεί από χθες. σήμερα το πρωί θα είχα στα χέρια μου και για μια μέρα το καινούργιο φοκους για ένα εξαντλητικό test drive. ο πωλητης μου παραδίδει το κλειδί και χαριτολογώντας μου λέει : να το προσέχεις. το αυτοκίνητο είναι γαλάζιο στην πλουσιότερη έκδοση (ghia).πρώτη έκπληξη είναι το κλειδί, πλέον έγινε τύπου σουγιάς με τρία κουμπιά πάνω του. (τυπική γερμανοποιηση).
μπαίνοντας μέσα αυτό που τραβάει την προσοχή σου είναι η απομίμηση ξύλου στο ταμπλο και το ράδιο cd mp3 της ΣΟΝΥ(το οποίο είναι απλά ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ). τίποτε δεν θυμίζει το πρόσφατο παρελθόν. τα πάντα έχουν αλλάξει. από τον λεβιε των ταχυτήτων ,το τιμόνι , τα πλαστικά μέχρι και τον πίνακα οργάνων. οι Γερμανοί ρίξανε μαύρη πέτρα στο παρελθόν (που τόσα άκουσε για την ποιότητα των υλικών) και βάλανε τα κεφάλια κάτω έχοντας σαν απώτερο σκοπό να πλησιάσουν , ίσως και να ξεπεράσουν τον ηγέτη του εσωτερικού διάκοσμου που ακούει στο όνομα , γκολφ. τα καταφέρνει??? η απάντηση είναι αρνητική. τα υλικά είναι κατώτερης ποιότητας και το φινίρισμα επιδέχεται μια κριτική , όπως για παράδειγμα το κουμπί των αλαρμ και τα κουμπιά του κλιματισμού.
το θετικό πάντως είναι ότι αποδείχθηκε μια γεροδεμένη κατασκευή και δεν ακούστηκε τσικ από το ταμπλο , μιας και οδηγήθηκε σε σκληρά οδοστρώματα.
πρώτος σταθμός του τεστ ήταν φυσικά το βουνό Χωλομωντας στην καρδιά της Χαλκιδικής. το πλαίσιο ανταποκρίνεται απλά άψογα στις εντολές του οδηγού , και πληροφορεί χωρίς παρατράγουδα για τις κινήσεις των τροχών.
το τιμόνι , αν και έχασε σε πληροφόρηση σε σχέση με το φοκους 1 και πλέον έγινε αρκετά πιο ελαφρύ θα έλεγα (πόσο μάλλον με τις 16αρες ζάντες , και το 205 λάστιχο) στεκει στο ύψος των περιστάσεων , και μένει σύμμαχος στην οδηγικη απόλαυση. φυσικά δεν πρέπει να παραβλεψουμε ότι απλά δεν συγκρίνετε με κανένα άλλο της κατηγορίας (πλην ίσως της 147 , που τελικά και εκείνο ίσως και να είναι και πιο ελαφρύ, και του μαζντα 3 το οποίο παραμένει υδραυλικό παρά το πείσμα των καιρών). ο επιλογεας ταχυτήτων κόντυνε και έγινε αρκετά πιο γρήγορος αλλά με το τυπικό χάσιμο της αλλαγής από 2α σε 3η που επισκιάζει και το φοκους πρώτης γενιάς. κρίμα όμως που και αυτός έχασε το χαρακτηριστικό κλουκ και γενικώς της αίσθησης για χάρη της φιλικότητας. Το μεγάλο πλήγμα έρχεται από τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά , ταμπουρα πίσω) τα οποία μπορεί μεν να αποδίδουν πολύ καλά (αν και άρχισαν να παραδίδουν το πνεύμα τους λίγο πριν φτάσουμε στην Αρναία) , από την άλλη όμως απλά εξαφανίστηκε δια μαγείας η αίσθηση. απλά δηλαδή πατάς ένα πεντάλ και περιμένεις να σταματήσει το αυτοκίνητο. μερικές φορές καταντάει και ανασφαλές κάτω από συνθήκες γρήγορης οδήγησης όπου αναζητάς ΟΛΟ το αυτοκίνητο να βρίσκεται ΕΚΕΙ. το ΑΒS είναι εκεί και παρεμβαίνει όποτε πραγματικά το χρειάζεσαι , αν και σε συνθήκες βουνού καταντάει πονοκέφαλος. ψηλά γράμματα.
φυσικά να μην ξεχάσουμε τον κινητήρα. εδώ έρχεται η ώρα να δώσουμε ένα μεγάλο μπράβο στους μηχανικούς της Φορντ που απλά πετάνε το γάντι όχι μόνο στον ανταγωνισμό αλλά και στους επικριτές της προηγούμενης γενιάς. απλά εξαιρετικός. ροπή παντού , δυνατός σε όλο το φάσμα των στροφών , ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο , και απλά ο οδηγός έχει την αίσθηση ότι ποτέ δεν θα τον προδώσει. πλέον οι προσπεράσεις γίνονται χωρίς πολύ σκέψη , απλά πατώντας το αρκετά άμεσο γκάζι (ηλεκτρονικό) , παραβλέποντας το εφιαλτικό παρελθόν.
πηγαίνοντας τώρα στο καθαρά οδηγικο κομμάτι. το αυτοκίνητο ως επί το πλείστον θα κινηθεί με απόλυτη ουδετερότητα και χωρίς παρατράγουδα για τον μέσο οδηγό. ο ψαγμένος θα αναπολήσει το turn in του προγόνου καθώς και την αμεσότητα των αντιδράσεων. όχι , δεν έχουν χαθεί, απλά έχει η μαγεία της επικοινωνίας κάπου κάνει διακοπές. η υποστροφή θα έρθει μετά από αρκετή πίεση και σε λίγες περιπτώσεις. για υπερστροφη ούτε λόγος, οι πολλαπλοί σύνδεσμοι κάνουν δουλειά. φυσικά τίποτε δεν είναι απαγορευτικό για πρωτοποθετηση του αυτοκινήτου πριν τη στροφή.
το δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής ήταν απλά βούτυρο σε ζεστό ψωμί για το φοκους. οι ανοιχτές καμπές , το μακρύ μεταξόνιο , το άκαμπτο πλαίσιο και η ψαγμένη γεωμετρία απλά σε ταξίδευαν με απαγορευτικές ταχύτητες.
εκείνο που μας έκαψε ήταν η κατανάλωση όπου με 11,5 λίτρα / 100 κμ ( σύμφωνα πάντα με τον υπολογιστή ταξιδιού) μας έκανε κατά 35 ευρώ φτωχότερους (Για 350 χιλιόμετρα) . εντάξει είχαμε ανεβασμένο ρυθμό , τι να κάνουμε???
σαν επίλογο , κάθεσαι και σκέφτεσαι τελικά τι γίνεται στον απίστευτο αυτό πόλεμο των πωλησεων??? από την μια η Φορντ θέλησε να γκολφοποιησει το φοκους με καλύτερης ποιότητας εσωτερικό , ενώ από την άλλη η VW να φοκουποιησει το γκολφ εξελίσσοντας ένα άκαμπτο πλαίσιο μια ολοκαίνουργια ανάρτηση για τον πίσω άξονα.
τελικά αξίζουν τα χρήματα τους??? μάλλον θέμα προτεραιοτήτων είναι και τίποτε παραπάνω......
προσωπικά ??? με 19,000 ευρώ που κοστίζουν πάνω κάτω? μάλλον θα έψαχνα για ένα φοκους ST πρώτης ξενίας με λίγα χιλιόμετρα.


1 Comments:

At 9:48 π.μ., Blogger hrdoukas said...

Μπράβο ρε popol@ros!!!
You've been bookmarked!

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Free Hit Counters
Site Counter