Σάββατο, Δεκεμβρίου 02, 2006

VW GOLF TSi

Eάν γυρίζαμε το χρόνο πίσω, αλήθεια τί θα βλέπαμε; Την Opel με το kadett να μεταφέρει την κίνηση μπροστά, την Honda με το civic να παράγει 160 άλογα ατμοσφαιρικά από 1,600cc, την Renault με το megane να εισάγει στην κατηγορία τα 5 αστέρια, την Peugeot με το 306 να υπενθυμίζει ότι υπάρχει και ο fun to drive χαρακτήρας, τη Ford με το focus να αναστατώνει με το σωστό πλαίσιο και την παντός καιρού ανάρτηση. Και κάπου εδώ κάθεται η VW και συλλογίζεται : εμείς τί κάναμε; Μας αρκεί το καλής ποιότητας εσωτερικό που πλασάρουμε; Αφού είμαστε ικανοί και έχουμε την τεχνογνωσία γιατί να μην ταράξουμε λίγο τα νερά της κατηγορίας;

Κάθονται που λέτε στο τραπέζι και σκέφτονται : πρέπει να κάνουμε την διαφορά, πρέπει το επόμενο golf να αφήσει εποχή. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να συνδυάσουμε όλα τα χαρακτηριστικά και να το προωθήσουμε σε μία αποδεκτή και λογική τιμή. Και να που τα καταφέρανε. Το golf 5ης γενιάς αποτελεί το πιο ολοκληρωμένο μοντέλο της ιστορίας του και συνάμα μία από τις καλύτερες επιλογές στην σημερινή τάξη των μικρομεσαίων.

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από 2 χρόνια, δεν υπήρχε άτομο του ειδικού τύπου που να μην εκθείαζε την προσπάθεια των Γερμανών. Και είχανε δίκιο. Οι μηχανικοί όμως της VW θέλησαν το κάτι παραπάνω, κάτι που να τους αφήσει όλους άφωνους και στην ουσία να εκμηδενίσουν (κυριολεκτικά) τον ανταγωνισμό. Το μαγείρευαν στα εργαστήρια τους και να σου, που ήρθε η στιγμή να το σερβίρουν ζεστό και λαχταριστό σε μικρό αλλά πορσελάνινο πιάτο. Περί τίνος πρόκειται; Μα φυσικά για την ψυχή ενός αυτοκινήτου, τον κινητήρα. Η γραμμή και η ρότα αλλάχτηκε προς κάτι το πιο εξεζητημένο. Η «πεπατημένη» των 1,600 κυβικών εκατοστών πετάχτηκε στον κάλαθο των αχρήστων και στην θέση της εμφανίστηκε μία σοφά μελετημένη, η οποία ναι μεν μπορεί να μην είναι κάτι το πρωτοποριακό αλλά είναι άρτια μελετημένο και κατασκευασμένο.

Για να μην προτρέχουμε όμως, ας τα πάρουμε όλα με μια σειρά.

Ο τομέας που έμεινε παραπονεμένος και δεν δέχτηκε μεγάλης έκτασης εξέλιξη είναι το σχήμα του αυτοκινήτου. Ακόμη και ο πιο αδαής στο χώρο, με το που παρατηρήσει το αμάξωμα θα αποφανθεί ότι είναι το VW Golf. Οι βασικές γραμμές παρέμειναν οι ίδιες και οι διαφορές εστιάζονται στην στρογγυλοποίηση των φωτιστικών σωμάτων μπρος και πίσω. Η μούρη έγινε ελαφρώς πιο σφηνοειδές και τα οπίσθια πήραν μια πιο καμπυλωτή ακτίνα. Τα πλαϊνά φλας μετατοπίστηκαν στους καθρέφτες , όπου μαζί με το αλλαγμένο σηματάκι (TSI) προϊδεάζουν για το κάτι το διαφορετικό.

Στο εσωτερικό, τα πάντα διαδραματίζονται όπως ακριβώς τα περιμένεις από ένα αυτοκίνητο της VW. Μακράν τα καλύτερα πλαστικά στην κατηγορία σε συνδυασμό με το άψογο φινίρισμα αποκαλύπτουν ένα κόσμο που πραγματικά θα ήθελε κάποιος να βρίσκεται όταν μεταφέρεται. Απόλυτη εργονομία και μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης κάνουν το έργο του οδηγού άνετο και απροβλημάτιστο. Ο στενόχωρος διάκοσμος της προηγούμενης γενιάς είναι πλέον παρελθόν. άπαντες κάθονται με χαρακτηριστική άνεση έχοντας τακτοποιήσει τις αποσκευές τους πίσω από την πλάτη τους , σε έναν χώρο 350 λίτρων πλήρως αξιοποιήσιμο. Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι άπλετοι και εν τέλει το μόνο που αμαυρώνει το κατά τα άλλα πολύ καλό σύνολο είναι ορισμένοι τριγμοί από τους αεραγωγούς και την εταζέρα.

Η παράδοση λοιπόν καλά κρατεί στο χώρο τον επιβατών. Αυτό όμως που περίμεναν οι φίλοι του μοντέλου είναι να αναβαθμιστεί και η οδική συμπεριφορά και να αναστηθούν τα παλιά καλά χαρακτηριστικά που επικρατούσαν στις 3 πρώτες γενιές. Αφού λοιπόν έκανε την κοιλιά με την 4η γενιά η VW, έχτισε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα με πρωταρχικό στόχο την εξαιρετική ακαμψία, την αναβαθμισμένη ανάρτηση και την άριστη παθητική ασφάλεια.

Τα γόνατα mc ferson παρέμειναν (κλασικά πλέον) στον μπροστινό άξονα, ενώ στον πίσω τοποθετήθηκε ένα ολοκαίνουργιο σύστημα 4 συνδέσμων αντικαθιστώντας τον απαρχαιωμένο (για να δεδομένα της κατηγορίας πλέον) ημιάκαμπτο άξονα. Και ναι, όπως καταλάβατε μία νέα πνοή δόθηκε στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το Set up μπορεί να είναι προσανατολισμένο κατά κύριο λόγο προς την άνεση αλλά δεν θα πει το όχι στον πιο ανήσυχο που θα θελήσει να πιέσει πάνω στη στροφή. Το μπροστινό σύστημα υπακούει στις εντολές του οδηγού αλλά δεν έχει την σαφήνεια και την αμεσότητα μιας Alfa Romeo 147 ή ενός Ford Focus. Η υποστροφή έρχεται σε λογικά επίπεδα υπό πίεση αλλά το πολύ καλό anti-spin καταφέρνει να επαναφέρει την τάξη προσπαθώντας να μειώσει το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού και να κρατήσει στην τροχιά του το αμάξωμα, εν αντιθέσει με κάποια άλλα που απλά διακόπτουν την παροχή ισχύος στους κινητήριους τροχούς και στην κυριολεξία μαστιγώνουν την φορά του αμαξώματος.

Το πίσω μέρος συνοδεύει ενεργά στην διαδικασία αλλαγής πορείας κρατώντας από την μία πεισματικά το αυτοκίνητο στο δρόμο, αλλά από την άλλη δεν αρνείται μια ηθελημένη αποσταθεροποίηση για την καλύτερη τοποθέτηση ή ακόμη και για διασκέδαση. Το τιμόνι μπορεί να χαρακτηριστεί ως σύμμαχος αλλά έως ένα σημείο. Η αίσθηση που μεταφέρει από τους τροχούς είναι μέτρια προς καλή, το βάρος του ικανοποιητικό, η διάμετρος μεγάλη και η σαφήνεια του θα μπορούσε να είναι και καλύτερη ειδικά γύρω από την θέση της ευθείας. Φίλοι του οδηγού αποτελούν τα φρένα με την πολύ καλή αίσθηση και απόδοση αν και η αρχική νεκρή διαδρομή είναι περιττή. Ο επιλογέας των ταχυτήτων, πέρα από την πολύ συνεργασία με τον κινητήρα είναι σαφής, γρήγορος και με καλή αίσθηση, με μία λέξη εύχρηστος.

Όπως ειπώθηκε και στην αρχή, η κύρια διαφορά του Golf με τους συντοπίτες του είναι ο κινητήρας. Η μαγκιά της VW ήταν ότι πήρε ένα μικρό κινητήρα 1,400 cc (μικρότερη αδράνεια, μικρότερη κατανάλωση) και του φύτεψε έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή για τις χαμηλές στροφές και έναν υπερσυμπιεστή εξάτμισης για τις υψηλές. Το αποτέλεσμα μόνο εντυπωσιακό μπορεί να χαρακτηριστεί μιας και ο οδηγός απολαμβάνει άπλετη ροπή και δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών χωρίς να έχει το μυαλό στην τσέπη του. 22 κιλά λοιπόν της ροπής διαθέσιμα με το καλημέρα και 140 άλογα εξασφαλίζουν άνετες και απροβλημάτιστες προσπεράσεις εν αντιθέσει με τα άλλα 1,600 άρια που θα χρειαστούν περισσότερα μέτρα και μεγαλύτερη πίεση για το ίδιο αποτέλεσμα.Το μόνο μελανό του σημείο; Η μέτρια απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού. Για να ανέβει η κατανάλωση πάνω από τα 10 λίτρα/ 100 Km πρέπει ο οδηγός πραγματικά να πιέσει. Οι φυσιολογικές τιμές για μια νορμάλ οδήγηση είναι γύρω στα 8 – 8,5 λίτρα/ 100 Km.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να δοθεί και στα φώτα του αυτοκινήτου που πραγματικά φωτίζουν, τόσο από θέμα απόδοσης όσο και θέασης, υποδειγματικά το δρόμο και κάνουν την νυχτερινή οδήγηση παιχνιδάκι.

Τελικά όλα τα παραπάνω, πώς μπορούν να συνοψιστούν με μία φράση; Το Golf τα κάνει όλα σε έναν πολύ καλό βαθμό και συμφέρει. Σίγουρα αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές (αν όχι η καλύτερη), σε σημείο που να κάνει τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες να αναθεωρήσουν και να ψάχνουν απεγνωσμένα λύση για να το αντικρούσουν ένα τόσο ολοκληρωμένο πακέτο. Η VW δεν έκανε απλά Σαχ στην κατηγορία αλλά Σαχ Ματ.












4 Comments:

At 10:13 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

ΚρυφοVAGελακης ειναι τουτος μωρε, αλλα δεν το μαρτυρα.
Ελα Ποπο... παραδεξου το ρε... :p

 
At 7:12 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Γειά σου Ποπο-γλάρε

 
At 7:54 μ.μ., Blogger popolaros said...

Vageλακης δεν ειμαι. απλα το καλο πρεπει παντα να λεγεται.

 
At 2:03 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Και από λαδάκι πως πάει...? :-)
Σίγουρα το μπουκαλάκι θα υπάρχει στο πορτπαγκάζ.
Εγώ απορώ γιατί οι κάτοχοι VW (και τα συναφή) κάνουν αλλαγή λαδιών.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home

Free Hit Counters
Site Counter